Nu är de första spadtagen gjorda – och Styrsö BK:s stora framtidsbygge är i full gång.

Det närmaste året kommer ytorna i anslutning till Amneviksvallen och klubbhuset att vara en byggarbetsplats, full av aktivitet. Men det kommer inte att hindra verksamheten på fotbollsplanen där såväl A-laget som ungdomslagen i SSIK kommer att träna och spela hemmamatcher, precis som vanligt.

Under april och maj utförs markarbeten och gjutning av fundament för belysningsstolpar.

Senast i juni beräknas det nya utegymmet stå klart och i slutet av maj börjar monteringen av den nya multiarenan på gräsytan nedanför klubbhuset, på västsidan av den lilla läktaren.

Bygglovsansökan för om- och tillbyggnad av klubbhuset är inlämnad och beslut väntas senast till midsommar. Byggnationen beräknas starta i oktober månad.

Håll dig informerad – här kommer du att få löpande uppdateringar om planerna och arbetena som utförs.

Bilden: Bill Werngren, Bosse Carlsson, Desirée Helgesson, Kristoffer Wake och Gustaf Asplund tar de första spadtagen och påbörjar därmed framtidsbygget vid Amneviksvallen.