Gruppträning – Träningsformer

Hitta passet som passar just dig

Yoga – olika pass
Du kan välja på  Global, Hatha, Yin och Yoga Energi. Passen är enkla att följa med i och erbjuder både lättare och tyngre varianter.

• DansMix/Puls
Dans inspirerat fitness pass: härligt endorfingivande, svettigt och roligt pass där vi släpper loss till världens olika rytmer och till gammal såväl som ny musik. Vi dansar till många kända låtar: kanske kan du nynna/sjunga med samt känner till både rytm och refräng?

• Styrka / Gympa
I detta styrkepass använder vi hantlar eller egen kropp som vikt. Vi bygger våra stora muskelgrupper – bål (mage och rygg), armar och ben. Vi tränar balans och får upp pulsen ordentligt också. Här finns stor möjlighet att anpassa till egen förmåga, både lättare och tyngre varianter av övningar är tillgängliga.

Core / Gympa
Ett pass med fokus på funktionell träning, att bygga styrka i bålen, höfter, knän och fötter, samt träna balans och smidighet. Hjärtat får sitt genom två pulstoppar.

• H.I.T intervallträning
Ett pass för dig som vill träna kondition och styrka genom olika former av intervallträning. Allt från Tabata till 40/20 sek och llte roligare inslag. Vi använder oss av vår egna kroppsvikt, och olika redskap. Medel till högintensiv träning men med möjligheter att anpassa till lägre intensitet. Alla kan vara med och ingen förkunskap behövs.

• Cirkelträning / Styrka
Ett lite tyngre pass för hela kroppen. Vi arbetar tillsammans med repetitioner på egen station, med olika fria tyngder och med den egna kroppsvikten. Passar alla och ingen förkunskap behövs.

• ATS American Tribal Style
som utvecklats i USA är en dans som blandar orientalisk dans, flamenco och bollywood. Den består av vackra rörelser, både långsamma och snabba, som kan varieras i all oändlighet. Dansen gör dig mjuk och smidig samtidigt som den tränar styrka balans och koordination. Det är en improvisationsdans som skapar gemenskap och glädje.

Så betalar du

• Större belopp via bankgiro till 875-0036 (Styrsö BK). Ange ditt namn + Gruppträning.
• Mindre belopp via Swish till 073-689 42 54 (Desirée Helgesson).
• Kontant vid första träningstillfället.

• Är du inte redan medlem – börja med att betala medlemsavgiften här
• I medlemskapet ingår flera förmåner och olycksfallsförsäkring vid träning.
• Avgiften kan också ingå i belopp för friskvårdsbidrag.