Återkomsten till femman blev en stor framgång för Styrsö BK – fjärde plats i tabellen och en  storseger i öderbyt mot Donsö IS som höjdpunkt. Tränarduon Dragan Janicijevic och Peter Ekström gjorde ett strongt jobb och kör vidare nästa säsong.

Dragan, när du ser tillbaka på säsongen 2021, hur skulle du vilja utvärdera den?

– Vi är nöjda med hur säsongen blev. Målsättningen var att ligga på övre halvan, och det klarade vi med marginal. Under nästan hela säsongen krigade vi som ett av lagen med chans att vinna serien.

Hur är läget inför nästa säsong?

– Det ser bra ut. Vi får två nya killar från Vrångö IF, Erik Löfgren, mittback, och Robert Beach, mittfältare, som är hjärtligt välkomna i klubben. I övrigt verkar det inte bli några ändringar i truppen.

Och målsättningen inför 2022?

– En tydlig målsättning från vår sida är att ytterligare befästa vår spelidé: vi vill vara ett offensivt och bollförande lag med vår 4-3-3-formation oavsett vilket lag vi möter. Om det är ett mål att gå upp i division 4 kan jag inte svara på i nuläget. Det finns både fördelar och nackdelar med det, men naturligtvis vill vi vinna alla matcher.

Slutligen, eftersom vi alla är engelska fotbollsnördar, vilket lag vill du se som vinnare av Premier league:

Liverpool självklart! Men det allra viktigaste är ändå att Man City eller Man United inte vinner. Och inte West Ham heller förresten, då blir Albin (Andersson, yttermittfältare i SBK, reds. anm) så kaxig.