Resan mot totalsegern började knackigt. Vi skulle spela första matchen mot Tynnered FC. Den fick flyttas, då någon missat snöröjning av planen!

Därför blev det ett derby som inledde vår säsong. Matchen mot Donsö IS slutade 1-1, vårt mål gjort av Niklas Tullock. Att straffarna som lades bara var viktiga om vi hamnat på samma poäng i tabellen, är ju en parantes. Det viktiga är, att vi satte två straffar (Mattias Janicijevic o Emil Åhsberg) och Donsö en.

Nästa motståndare var SG Ruddalen IF. Den vanns med 4-0. Målskyttar var Mattias Janicijevic med ett hattrick och Victor Bergman (fd Johansson).

Sedan var det dags för den uppskjutna matchen mot Tynnered FC. Även den vanns komfortabelt med 7-0. Niklas Tullock o Sixten Åhsberg gjorde två var, Mattias Janicijevic, Arvid Johannessen och Emil Åhsberg ett vardera .

Dagen efter var match igen, kvartsfinal mot Önnereds IK, ett betydligt svårare lag att möta. Siffrorna denna gång blev 6-4. Målskyttar blev Niklas Tullock 2, Mattias Janicijevic 2, Marcus Westerberg och Axel Åhsberg ett var.

Några dagar senare var så det verkliga kraftprovet, semifinal mot Öckerö IK, ett lag som numera spelar i division 2. Det var nog inte många som trodde att vår resa skulle fortsätta och följdriktigt gjorde ÖIK första målet. 4 minuter senare var det kvitterat genom Axel Åhsberg. Han satte även tvåan strax före halvtid. I början av andra halvlek stod det 2-2 och detta höll i sig till 88:e minuten då Niklas Tullock sätter segermålet. Glädjen visste inga gränser!

Igår var det så dags för final. Motståndet stod Sandarna BK för. Det var lite trassel på vägen även här, ansvariga på Västra Cupen ”glömmer” meddela oss att matchen fått nytt klockslag och plan samt att belysningen släcktes innan första halvleken var slut. Nåväl, sådana petitesser stör inte våra grabbar. Det var egentligen inte något snack om vem som skulle få jubla. Matchen slutade 5-2. Niklas Tullock gjorde hattrick, Philip Juhlin och Emil Åhsberg vars ett.

Lyckan och stoltheten är enorm, inte bara i laget utan även hos oss alla supportrar. Förutom äran och en stor pokal, blir det dessutom playoff till Svenska Cupen! Mer om detta vid senare tillfälle.