Nu är bygget av Styrsö BKs Nya Amneviksvallen i gång, och vi söker samarbetspartners som vill vara med och satsa på framtiden.

”Tänk att det gått 70 år sedan en av Göteborgs allra vackraste idrottsplatser invigdes på Styrsö. Det var på den tiden möjligt tack vare ett stort engagemang från Styrsö BK:s medlemmar och öbor. Sedan dess har Amneviksvallen och Styrsö BK’s klubbhus gett glädje till tusentals Styrsöbor och besökare med otaliga evenemang och aktiviteter av alla möjliga slag.

Hela området runt Amneviksvallen är nu, 70 år senare, mitt i en utveckling och en utbyggnad som kommer att nyttjas av, och glädja Styrsöbor och gäster i generationer framåt. För detta projekt har Styrsö BK fått ekonomiskt stöd av Allmänna arvsfonden, Göteborgs Stad, Riksidrottsförbundet, sponsorer och privatpersoner. Stort tack för detta!

Men sedan vi 2021 tog fram alla kostnader för denna utbyggnad har mycket hänt. Prisbilden var då en helt annan och inte minst inflationen och kronans låga värde har kraftigt drivit upp kostnaderna.

Så vi vänder oss nu till dig som känner för Styrsö, och tillsammans med andra vill vara med och investera i detta fantastiska projekt som satsar på ungdomen, sport, friskvård och kultur.

Var med oss när ”Vi gör mer för fler”.

– Bill Werngren, Ordförande Styrsö BK

Supportpaket

Vi har satt ihop olika stödpaket, där du kan köpa en andel av Klubbhusets fotbollsplan för 2000 kr, eller välja nedan vad som passar dig bäst.

Nivå 1: 5 000:-

¤  Ett årskort gym eller gruppträning

Nivå 2:  10 000:-

¤  Två årskort gym eller gruppträning

¤   Gåvokit från Styrsö BK

¤  Skylt på ny sponsortavla i klubbhuset.

Nivå 3: 100 000 (betalning kan delas på tre år)

¤  Fyra årskort gym eller gruppträning.

¤  Gåvokit från Styrsö BK

Mer information om Nya Klubbhuset

Ett moderniserat Klubbhus som ger utrymme för alla typer av träning och aktiviteter.

• Det nya klubbhuset kommer att ge mer utrymme åt flera olika aktiviteter inom hälsa, idrott, kurser, fester, teater och musik.
  • Vårt gym kommer att bli både större och modernare.
  • Fotbollen för barn och vuxna kommer att få betydligt bättre förutsättningar.
  • Hela anläggningen kommer också bli bättre anpassat för personer med funktionsvariationer.

Mer information finns, så kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Bill Werngren 0707611073

Desirée Helgesson 0736894254