Den 30 december anordnar Styrsö BK en workshop för dig som vill fördjupa din yoga, oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Du får en större förståelse för övningarna och får möjlighet att reflektera och experimentera.

I yogans olika positioner, asanas, kan det ytligt sett se ut som om vi är stilla, men myckt pågår under ytan. Alla som har provat vet hur jobbigt det kan vara.

Allteftersom vi går på yoga förstår vi positionerna bättre. Vi vet var vi ska vara aktiva i kroppen och var vi ska slappna av. Men ibland skulle det vara bra om vi hade tid att stanna upp för att titta lite närmare på varje asana.

I denna workshop går vi igenom några av våra mest använda och klassiska asanas i yogan, för att förstå hur de är uppbyggda och varför vi gör dem. Vi undersöker hur det känns i kroppen, hittar linjer, vridningar, riktningar. Vi lägger märke till var vi är aktiva och var vi kan mjukna och slappna av. Vi provar hur andetaget och blicken kan hjälpa oss att hitta rätt. Kanske upptäcker vi alternativ som bättre passar den egna kroppen.

Workshopen riktar sig till dig som vill ta chansen till lite fördjupning i din yoga oavsett om du hållit på länge eller är nybörjare. Du får möjlighet att experimentera och reflektera. Det kommer också att vara roligt, givande och utvecklande att vi gör det tillsammans.

Vi jobbar i par eller i smågrupper. Vi lär oss genom att både få och ge återkoppling. Du får ett litet texthäfte med beskrivningar av de asanas vi går igenom.

Vi bjuder på fika. Meddela Leena Wikmalm, som leder workshopen, om du har önskemål om specialkost.

Tid: Torsdag 30 december kl. 13-16.30. Anmäl dig till leenawikmalm@me.com
Plats: Styrsö BK, klubbstugan, Amneviksvallen
Pris: 350 kronor (450 kr för icke-SBK medlemmar)
Betalning: Bankgiro 875-0036 (Styrsö BK) eller Swish 0736 894 254 (Desirée Helgesson).
Märk inbetalningen”Gruppträning  Workshop Yoga”. Antalet platser är begränsade och fördelas i enlighet med den turordning man har betalt.

Upplägg

• Introduktion